DEKLARACJE O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
Deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi można złożyć:
- osobiście w Biurze Obsługi Klienta - pok. 14
- wysłać za pośrednictwem poczty na adres: Wodociągi Rewal Sp. z o.o., ul. Poznańska 31, 72- 346 Pobierowo
- na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą - /Wodociagi_Rewal/SkrytkaESP
Obowiązek złożenia deklaracji spoczywa na każdym właścicielu nieruchomości ! W razie niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji Zarząd określa, w drodze decyzji, wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę dostępne dane właściwe dla wybranej przez radę gminy metody, a w przypadku ich braku – uzasadnione szacunki, w tym w przypadku nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, średnią ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze.
Zgodnie z art. 10 ust. 2b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach: „Kto wbrew obowiązkowi nie składa deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi podlega karze grzywny”. Na mocy rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 4 sierpnia 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wykroczeń, za które strażnicy straży gminnych są uprawnieni do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego – strażnicy gminni są uprawnieni do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego za brak złożonej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub nie złożenia nowej deklaracji w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W postępowaniu mandatowym grzywna może wynosić do 500 zł, natomiast w przypadku skierowania sprawy do sądu, organ ten może orzec karę grzywny do 5000 zł.
UWAGA !! Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszcza się na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Rewalu - 33 9376 0001 2002 0010 5242 0013,
Właściciel nieruchomości jest zobowiązany złożyć deklarację o wygaśnięciu obowiązku w terminie 14 dni od dnia, kiedy na danej nieruchomości przestał zamieszkiwać ostatni mieszkaniec lub kiedy przestały powstawać na danej nieruchomości odpady komunalne.
W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
Lista artykułów
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Karolina Myroniuk Data wytworzenia:
01 sty 2024
Osoba dodająca informacje
Karolina Myroniuk Data publikacji:
11 sty 2024, godz. 11:36
Osoba aktualizująca informacje
Karolina Myroniuk Data aktualizacji:
11 sty 2024, godz. 12:55