Skargi i wnioski
ZARZĄDZENIE NR 32/Z/2022 z dnia 13.09.2022
Prezesa Zarządu Wodociągi Rewal Sp. z o. o. z siedzibą w Pobierowie
w sprawie zasad przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków wnoszonych do przedsiębiorstwa Wodociągi Rewal sp. z o.o. z siedzibą w Pobierowie.
Na podstawie § 1 ust. 2 Regulaminu Zarządu Wodociągów Rewal Sp. z o. o., zarządzam co następuje:
§ 1
Niniejszym zarządzeniem ustalam zasady przyjmowania, rejestrowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków wnoszonych do przedsiębiorstwa Wodociągi Rewal Sp. z o.o. z siedzibą w Pobierowie, zwanego dalej „Przedsiębiorstwem”.
§ 2
- Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez pracowników Przedsiębiorstwa lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
- Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji i procedur zarządzania Przedsiębiorstwem, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności oraz lepszego zaspokajania potrzeb lokalnej społeczności.
- O tym, czy dane pismo jest skargą lub wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.
- informację wskazującą w jaki sposób i w jakich godzinach można wnosić skargi i wnioski należy umieścić w widocznym miejscu w budynku Przedsiębiorstwa oraz w biuletynie informacji publicznej.
§ 3
- Organem rozpatrującym skargi i wnioski we wszystkich sprawach związanych z działalnością Przedsiębiorstwa jest Prezes Zarządu.
- Organem właściwym do rozpatrywania skarg dotyczących pracy Prezesa Zarządu jest Rada Nadzorcza.
§ 4
- Skargi i wnioski mogą być wnoszone w formie pisemnej, za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres: Wodociągi Rewal Sp. z o.o., ul. Poznańska 31 , 72 – 346 Pobierowo lub elektronicznej: sekretariat@wodociagirewal.pl, a także bezpośrednio poprzez zgłoszenie ustne do protokołu w dniach i godzinach pracy administracji Przedsiębiorstwa.
- W przypadku zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, w którym zamieszcza datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy. Protokół podpisują zgłaszający oraz przyjmujący skargę lub wniosek. Wzór protokołu stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
- Pracownik przyjmujący skargę lub wniosek ustnie do protokołu zobowiązany jest niezwłocznie po przyjęciu skargi lub wniosku przekazać protokół z wniesienia skargi lub wniosku do Biura Zarządu celem zarejestrowania w rejestrze skarg i wniosków i nadania dalszego biegu sprawie.
§ 5
- Rejestr skarg i wniosków wpływających do Przedsiębiorstwa prowadzi Biuro Zarządu, które jednocześnie koordynuje ich rozpatrywanie.
- Rejestr skarg i wniosków prowadzony jest w formie elektronicznej i zawiera:
- datę wpływu skargi/wniosku,
- adres osoby lub instytucji wnoszącej skargę/wniosek,
- krótką informację czego dotyczy skarga/wniosek,
- imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za załatwienie skargi/wniosku,
- data załatwienia sprawy,
- krótka informację o sposobie załatwienia sprawy.
- Oryginały skarg, wniosków oraz zawiadomień o sposobie ich załatwienia przechowuje Biuro Zarządu.
- Biuro Zarządu nadaje numer sprawy oraz zakłada teczkę aktową i odpowiadający jej spis spraw zgodnie z postanowieniami instrukcji kancelaryjnej.
§ 6
Prezes Zarządu rozpatruje skargi i wnioski we własnym zakresie lub może je przekazać do załatwienia odpowiednio:
- Członkowi Zarządu lub Prokurentowi – w sprawach koordynowanej przez nich działalności Przedsiębiorstwa;
- Dyrektorom – w sprawach działalności podległych im pionów, z wyjątkiem spraw dotyczących działań pracowników administracji;
- Dyrektorowi Biura Zarządu – w sprawach działalności administracji Przedsiębiorstwa.
§ 7
- Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
- W przypadku, gdy z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
§ 8
- Skargi i wnioski załatwiane są bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
- O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie określonym w ust. 1 zawiadamia się stronę, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
§ 9
- W przypadku, gdy rozpatrzenie skargi lub wniosku wymaga uprzedniego zbadania i wyjaśnienia sprawy, Prezes Zarządu lub wyznaczone do załatwienia sprawy osoby, o których mowa w § 5, zbierają i badają niezbędne materiały.
- Prowadzący postępowanie wyjaśniające zwraca się do właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych Przedsiębiorstwa o przekazanie niezbędnych materiałów i wyjaśnień.
- Udzielający wyjaśnień lub przekazujący materiały zobowiązany jest do zachowania tygodniowego terminu na przekazanie materiałów lub udzielenie wyjaśnień.
§ 10
- Wyznaczona do załatwienia sprawy osoba, o której mowa w § 5, po zapoznaniu się ze skargą i zebraną w sprawie dokumentacją, sporządza projekt zawiadomienia o sposobie załatwienia skargi lub wniosku i wraz z całą dokumentacją sprawy przedstawia projekt odpowiedzi do akceptacji Prezesa Zarządu.
- Prezes Zarządu zawiadamia pisemnie osobę, która wniosła skargę lub wniosek o sposobie załatwienia sprawy.
- Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi lub wniosku, które przekazuje się skarżącemu lub wnioskodawcy zawiera:
- wskazanie, w jaki sposób skarga lub wniosek zostały załatwione;
- w przypadku zawiadomienia o odmownym załatwieniu skargi – uzasadnienie faktyczne i prawne;
- pieczątkę i podpis Prezesa Zarządu.
- Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi sporządza się w dwóch egzemplarzach. Egzemplarz, który zostaje w aktach sprawy opatrywany jest podpisem osoby rozpatrującej skargę lub wniosek, a w przypadku rozstrzygania wątpliwości prawnych, także podpisem radcy prawnego o sprawdzeniu pod względem formalno-prawnym.
§ 11
- W przypadku, gdy po zbadaniu i przeanalizowaniu skargi lub wniosku nie zostaną stwierdzone żadne uchybienia i nieprawidłowości, skargę lub wniosek oddala się jako bezzasadne.
- W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – Prezes Zarządu może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy bez zawiadamiania skarżącego.
§ 12
W przypadku potwierdzenia zarzutów i uchybień zawartych w skardze lub wniosku Prezes Zarządu lub wyznaczona przez niego osoba podejmuje stosowne środki w celu naprawy bądź usunięcia stwierdzonych uchybień oraz przyczyn ich powstania.
§ 13
Niniejsze zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Karolina Myroniuk Data wytworzenia:
16 sty 2024
Osoba dodająca informacje
Karolina Myroniuk Data publikacji:
16 sty 2024, godz. 14:08
Osoba aktualizująca informacje
Karolina Myroniuk Data aktualizacji:
16 sty 2024, godz. 14:08