Monitoring
REGULAMIN
Funkcjonowania, obsługi i eksploatacji monitoringu wizyjnego na terenie przedsiębiorstwa Wodociągi Rewal Sp. z o.o.
§1
- Regulamin określa cel, zasady funkcjonowania, obsługi i eksploatacji monitoringu wizyjnego zwanego dalej „monitoringiem”, reguły rejestracji i zapisu informacji z monitoringu oraz sposób zabezpieczenia zapisu z kamer monitoringu, a także możliwość udostępniania zgromadzonych w ten sposób danych.
- Monitoring nie stanowi środka nadzoru nad jakością wykonywania pracy przez pracowników przedsiębiorstwa Wodociągi Rewal Sp. z o. o.
- Administratorem systemu monitoringu jest przedsiębiorstwo Wodociągi Rewal S. z o.o., zwane dalej Przedsiębiorstwem.
§2
Celem instalacji monitoringu jest:
- podniesienie poziomu bezpieczeństwa pracowników oraz osób odwiedzających Przedsiębiorstwo,
- zapobieganie dewastacji i kradzieży na terenie Przedsiębiorstwa, a także rejestracja zdarzeń sprzyjająca ustaleniu sprawcy wykroczenia lub przestępstwa,
- wyjaśnianie sytuacji konfliktowych oraz ustalanie sprawców czynów nagannych (bójki, kradzież lub zniszczenie mienia itp.),
- ograniczenie dostępu do obiektu i terenu Przedsiębiorstwa dla osób nieuprawnionych i niepożądanych,
- ochrona przeciwpożarowa i przeciwpowodziowa.
§3
- System monitoringu wizyjnego obejmuje teren oraz obiekty Przedsiębiorstwa położone przy ul. Poznańskiej 31 w Pobierowie.
- W skład system monitoringu wizyjnego wchodzą w szczególności kamery, rejestratory, okablowanie i oprogramowanie monitoringu, a ponadto stanowiska odbierające obraz z kamer i rejestratorów.
- Obszary i pomieszczenia monitorowane:
- Monitoring cyfrowy:
- CAM 1: umieszczona na reaktorze nr.2, -360˚ obrotowa z wizją. Od wjazdu przy dyżurce przez południową ścianę biurowca do trafostacji.
- CAM 2: umieszczona na słupie przy reaktorze nr. 1 , -360˚ obrotowa z wizją od zachodniej ścianie biurowca przez dyżurkę bramy wjazdowe 1 oraz 2 / dystrybutor w kierunku południowym do wjazdu na lagunę.
- CAM 3: umieszczona na reaktorze nr. 2- statyczna 120˚ z wizją w kierunku wschodnim (w zasięgu widzenia: PSZOK/Zbiorniki osadowe/Warsztat PSZOK).
- CAM 4: umieszczona na zbiorniku ‘’KST’’ - statyczna 120˚ z wizją w kierunku południowym (w zasięgu widzenia: Parking pojazdów firmowych, magazyn, pomieszczenia Socjalne pracownicze, warsztat).
- CAM 5: umieszczona na zbiorniku ‘’KST’’ - statyczna 120 ˚ z wizją w kierunku południowo-zachodnim ( w zasięgu widzenia: budynek dmuchaw, wiata z osadem, plac).
- CAM 1-PSZOK umieszczona na budynku wagi, skierowana na platformę do ważenia pojazdów.
- CAM 2-PSZOK umieszczona na słupie na placu PSZOK’u z wizją w kierunku wschodnim (obejmująca plac PSZOK-u)
- Monitoring wewnętrzny w budynku administracyjnym - dwie kameny HikVision znajdujące się w korytarzu z wizją krzyżującą się w kierunku obu wyjść.
- Monitoring nie obejmuje pomieszczeń sanitarnych, szatni ani pomieszczeń socjalnych.
§4
- Monitoring funkcjonuje całodobowo.
- Rejestracji i zapisowi na nośniku danych, podlega tylko obraz z kamer systemu monitoringu wizyjnego, bez rejestracji dźwięku.
- Dostęp do zapisu i obrazu monitoringu mają Prezes, Kierownik Oczyszczalni Ścieków, pracownicy Centralnej Dyspozytorni i upoważnieni pracownicy Zakładu oraz podmioty zewnętrzne, o ile takie zadanie zostało powierzone podmiotowi zewnętrznemu.
- Dane pochodzące z monitoringu uważane są za dane osobowe w rozumieniu art. 4 pkt 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej Rozporządzeniem.
- Nagrania obrazu zawierające dane osobowe pracowników i innych osób, które w wyniku tych nagrań można zidentyfikować, Administrator przetwarza wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane i przechowuje przez okres nie dłuższy niż 90 dni od dnia nagrania.
- W przypadku, w którym nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub Administrator powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin określony w ust. 4 ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
- Po upływie okresów wskazanych w ust. 4 i 5 uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu zawierające dane osobowe podlegają nadpisaniu/zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
§5
- Informacja o funkcjonowaniu monitoringu wizyjnego podawana jest poprzez rozmieszczenie tablic z piktogramem kamery na terenie i przy wejściach na obszar objęty monitoringiem.
- Na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej Przedsiębiorstwa zamieszcza się klauzulę informacyjną.
- Każdy pracownik otrzymuje pisemną informację o stosowaniu monitoringu przez Administratora, której wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- Dane zapisane na nośnikach nie stanowią informacji publicznej i nie podlegają udostępnieniu w oparciu o przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej.
- Udostępnianie nagrań jest możliwe organom w szczególności Sądom, Prokuraturze, Policji lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Udostępnienie następuje po wyrażeniu zgody przez Prezesa Zakładu.
- Osoba zainteresowana zabezpieczeniem zapisu z monitoringu wizyjnego na potrzeby przyszłego postępowania może zwrócić się do Prezesa Zarządu z pisemnym wnioskiem o sporządzenie jego kopii, wskazując dokładną datę, a także czas i miejsce zdarzenia.
- Kopia sporządzona na pisemny wniosek osoby zainteresowanej przechowywana jest w zamykanym pomieszczeniu i udostępniania wyłącznie uprawnionym organom. W przypadku bezczynności uprawnionych organów kopia jest niszczona po upływie trzech miesięcy od dnia jej sporządzenia, a z czynności tej sporządza się protokół.
- Zapis z monitoringu wizyjnego wydawany jest osobie uprawnionej za pokwitowaniem.
- Kopie zapisu z monitoringu podlegają zaewidencjonowaniu w rejestrze obejmującym następujące informacje:
- numer porządkowy kopii,
- okres, którego dotyczy nagranie,
- źródło nagrania, np. kamera nr …,
- datę wykonania kopii,
- dane i podpis osoby, która sporządziła kopię,
- w przypadku wydania kopii - dane organu, któremu udostępniono zapis,
- w przypadku zniszczenia kopii - datę zniszczenia i podpis osoby, która kopię zniszczyła.
§6
Regulamin monitoringu dostępny jest na stronie internetowej Przedsiębiorstwa oraz w biuletynie informacji publicznej.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
zarz-14 monitoring (PDF, 316.86Kb) | 2024-01-16 14:24:29 | 1 | |
klauzula rodo (PDF, 497.40Kb) | 2024-01-16 14:24:29 | 0 | |
Regulamin monitoring (PDF, 1.24Mb) | 2024-01-16 14:24:29 | 0 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Karolina Myroniuk Data wytworzenia:
16 sty 2024
Osoba dodająca informacje
Karolina Myroniuk Data publikacji:
16 sty 2024, godz. 14:24
Osoba aktualizująca informacje
Karolina Myroniuk Data aktualizacji:
16 sty 2024, godz. 14:24